Alpe di Siusi gravel tour | Dolomiti

36 km | 1.200+

Panoràmiques de somni… però rampes de malson! Una ruta curta però lenta, i que a més es presta a parar per observar i fotografiar… estem a l’altiplà més alt d’Europa, cal gaudir a poc a poc!

*No feu sempre cas a les dades de desnivell aportades per Komoot. Al traçar la ruta sobre els seus mapes pot inflar l’alçada.
**Podeu observar els tipus de superfície (pista, asfalt… clicant a “Desnivel” i canviant a “Tipos de via y de superficie”, o explorar millor la ruta entrant a la pàgina de Komoot.
***Recordeu que podeu descarregar el track directament de Va de Gravel (a l’inici d’aquesta pàgina)

L’inici de la ruta ja és explosiu. Per sort, però, és per asfalt. A l’acabar l’asfalt continua pujant per pista però també gaudirem d’un bon descans abans del primer alt, a la cruïlla del Rifugio Zallinger, on passarem una barrera. Ja portarem estona gaudint del paisatge amb la boca oberta, i en tota aquesta primera part gaudirem sobretot del grup muntanyós del Sassolungo.

Arribats a la cruïlla, moltes rutes de webs turístiques giren cap al Rifugió Zallinger, però quan nosaltres vam visitar-ho la pista tenia un tram molt dolent de pedra. Així que baixem directament cap a Saltria (on més endavant tornarem a passar per retornar al punt d’inici, fent un 8 a la ruta), amb cura d’alguns trams i especialment els més empinats. De Saltria al Rifugio Tirler anirem escalfant de nou les cames, preparant-nos per una part realment dura passada la cruïlla d’una pista que també ens portaria al Rifugio Zallinger. Són 2,1 kilòmetres per sobre del 12%, molt constants. Al davant tindrem les muntanyes dle grup del Catinaccio (també conegut com Rosengarten, jardí de roses, i envoltat d’una llegenda pròpia), Poc abans d’arribar al punt alt, on hi trobem un banc i unes vistes espectaculars, podrem descansar i omplir aigua al Rifugio Molignon.

Altimetria Alpe di Siusi Seiser Alm

Des d’aquí dalt ens acostarem al punt de la ruta on se’ns obriran unes vistes espectaculars de la punta de Santner i tot el massís de Sciliar i l’altiplà rocós que conformen. Ens hi anirem acostant cada cop més fins girar per fer una baixada molt pronunciada per asfalt i encarar de nou direcció Saltria pujant per la carretera principal que arriba a Alpe di Siusi. A mitja baixada ens trobarem un petit mur on ens tocarà apretar i seguirem baixant per, un cop a la vall, retornar a la vora del riu Gardena fins al punt d’inici.