Giro gravel Finestre-Assietta

92 km | 3.100+

La millor ruta en gravel que faràs a l’alçada dels núvols. Volta combinant el Colle delle Finestre i la Strada dell’Assieta (Colle i Testa dell’Assieta).

*No feu sempre cas a les dades de desnivell aportades per Komoot. Al traçar la ruta sobre els seus mapes pot inflar l’alçada.
**Podeu observar els tipus de superfície (pista, asfalt… clicant a “Desnivel” i canviant a “Tipos de via y de superficie”, o explorar millor la ruta entrant a la pàgina de Komoot.
***Recordeu que podeu descarregar el track directament de Va de Gravel (a l’inici d’aquesta pàgina)

Iniciem la ruta a Salbertrand i comencem la ruta en descens per una carretera principal. Just passat el Fort Exilles agafarem una petita variant per una pista asfaltada i retornarem més endavant a la carretera principal. Baixarem fins a Susa i, ara sí, comença l’aventura.

El Colle delle Finestre és un port amb molt caràcter, mig asfalt i mig sterrato, que en poques aparicions al Giro ha aconseguit fer-se de renom. La duresa i l’entorn no és per menys. L’inici per una carretereta estreta, en un bosc espès, i plena de revolts (fins a 29 consecutius), i el contrast amb un final obert i per pista de terra, li confereix un encant especial. I arribats a dalt no tot s’acabarà aquí.

Un cop coronat i gaudir el Finestre baixem durant 5 kilòmetres i l’aventura es posa encara més emocionant: pel davant vindran molts kilòmetres, i força còmodes, de pedalar sobradament per sobre dels 2.000 metres. Pujarem fins als peus de la Testa dell’Assietta, passant pel Colle dell’Assietta. El paisatge aquí ja és espectacular i ho serà durant molta estona.

Altimetria Assietta

Un cop coronat el punt alt anirem travessant colls i canviant de costat de la muntanya. La pista continuarà generalment en bon estat. A Col Basset, abans d’arribar a Sestriere (seria una de les variants possibles), girarem a la dreta i començarem un llarg descens fins a Sauze d’Oulx. Abans d’arribar-hi ja trepitjarem asfalt desde la cota 1.850 aproximadament. Un cop arribats al poble, el travessarem i pujarem 3,5 kilòmetres per asfalt fins a coronar el parking Serre Blanche (amb 2 kilòmetres molts durs al 9,7%).

Altimetria Serre Blanche Giro Assietta

Des d’aquí, baixarem per una pista enmig del Parc Natural del Gran Bosco di Salbertrand, tancant una jornada èpica de gravel per l’alta muntanya.

Possibles variants:

• És possible continuar la Strada dell’Assietta fins a Sestriere i fer tota la tornada per asfalt passant per Cesana Torinese. La ruta serà més llarga però retallarem desnivell final.
  • Una opció més adient, posats a retallar, és estalviar-se la pujada i baixada final pel Gran Bosco di Salbertrand si ja anem fatigats. Ja haurem fet el millor. A Sauze d’Oulx seguirem baixant fins a Oulx i tornarem a Salbertrand per la carretera principal.
  • Una variant totalment diferent recorre principalment la Vall de Chisone i no la de Susa. Es pot pujar fins enllaçar amb la carretera de Finestre des de Depot i per l’sterrato de Pracatinat, anar a Pian dell’Alpe, i recórrer tota la Strada dell’Assietta fins a Sestriere i tancar la volta circular còmodament per asfalt.

Tingueu en compte que durant els mesos d’hivern la carretera de l’Assietta està tancada.

En qualsevol època de l’any consulteu a la seva web qualsevol possible afectació abans d’anar-hi: https://www.stradaassietta.it/