Gravel Turó de l’Home

49km | 1.500+

Ruta per fer un port de numeros alpins al Montseny! Més de 1.400 metres de desnivell en només 20,7 kilòmetres. Una mitjana de pràcticament el 7%!

*No feu cas a les dades de desnivell aportades per Komoot. Al traçar la ruta sobre els seus mapes s’infla l’alçada.
**Podeu observar els tipus de superfície (pista, asfalt… clicant a “Desnivel” i canviant a “Tipos de via y de superficie”, o explorar millor la ruta entrant a la pàgina de Komoot.
***Recordeu que podeu descarregar el track directament de Va de Gravel (a l’inici d’aquesta pàgina)

S’inicia a St Esteve i es va a buscar la carretera que puja al Turó per entrar al poble de Mosqueroles i agafar una pista en perfecte estat que puja cap a Riera de Ciuret.

El terreny es transforma en asfalt durant un kilòmetre aproximadament i s’abandona per agafar una pista que no deixarem fins arribar a pocs metres de l’encreuament del Turó de l’Home.

Al kilòmetre 9,5 de la pujada cal no despistar-se i fer un gir a la dreta per estalviar-se 100 metres empinats i en mal estat.

Arribar fins al mirador ja serà tot un repte, i arriabts aquí, per sort la darrera part serà asfalt. Tot i això… gairebé no afluixa i el cansament acumulat ja es deixarà notar!

Un cop a dalt, aprofiteu que aneu en gravel i apureu fins a l’últim metre, més enllà de les instal·lacions, per gaudir de les vistes una mica més.

Altimetria gravel Turó de l'Home Montseny

A l’hora de tornar s’aprofita per baixar còmodament per asfalt fent el “petit Mortirolo” per connectar amb la carretera de Collformic a St Esteve. A l’acabar, la ruta proposada s’endinsa per bosc i camí, però si ja n’heu tingut prou podeu tornar pel centre del poble fins a l’inici.