Travessa del Montseny: de punta a punta (lineal)

76 km | 2.200+

Travessar el Montseny de punta a punta: rutassa gravel!

Combinant les línies R3 i R2 de la RENFE podrem començar a Granollers per anar a Hostalric i tornar des d’Aiguafreda. Si voleu, però, podeu tancar vosaltres el cercle sense necessitat de passar per Granollers. També podeu fer només una part de l’anada o de la tornada en tren! La chicha es troba en travessar el Montseny i tota la resta es pot considerar, en comparació, accessori.

*No feu sempre cas a les dades de desnivell aportades per Komoot. Al traçar la ruta sobre els seus mapes pot inflar l’alçada.
**Podeu observar els tipus de superfície (pista, asfalt… clicant a “Desnivel” i canviant a “Tipos de via y de superficie”, o explorar millor la ruta entrant a la pàgina de Komoot.
***Recordeu que podeu descarregar el track directament de Va de Gravel (a l’inici d’aquesta pàgina)

La ruta proposada surt d’Hostalric i es dirigeix a Arbúcies per la via ràpida, per l’asfalt. Un cop a Arbúcies comença l’aventura. Un inici suau per guanyar alçada, tenint en compte que Coll de Té puja a una mitjana del 5,7%. Ho fa per un entorn molt agradable entre bosc (especialment la zona de fageda!), i ens aguarden un parell de punts amb vistes obertes.

Altimetria Coll de Té:

Altimetria Coll de Té Montseny

Un cop toquem asfalt la veritat és que continuem pujant un quilòmetre i poc més fins al punt alt de la carretera de Sta Fe.

Arribarem en baixada al Coll de St Marçal. Atents a no despistar-nos gaudint de les vistes que se’ns passarà la cruïlla! Aquí agafarem la pista que segueix baixant cap a la carretera de Collformic. Primer per pista de terra fins al càmping les Illes, i a partir d’aquí per una estreta pista asfaltada. Ens trobem al cor del Montseny, entre les Agudes, el Turó i el Matagalls. La pista travessarà castanyers i faigs i ens portarà a la vora del riu Tordera, que neix molt a prop.

Quan connectem amb la carretera de Collformic, després d’un muret, us proposem seguir baixant fins al càmping les Piscines i remuntar fins al Pla de Calma per coronar el Puig Drau, el punt més alt de tota aquesta part del Montseny. També podríeu pujar a Collformic per la pista de (St Cristófol de) la Castanya i d’aquí continuar cap al Pla de la Calma. En aquesta opció, però, tindreu menys a mà coronar el Puig Drau; tot i que si aneu justos serà millor perquè sumareu menys desnivell.

Altimetria Puig Drau Calma pel Molar
En aquesta ruta, es comença a pujar a l’inici de la pista al km 2,5 aprox de l’altimetria.

La pista des de les Piscines i pel Molar es troba en molt bon estat a dia d’avui (2024), cosa que s’agraeix perquè són 10km al 8,8%! Només la part del trencant cap al Puig Drau es troba en pitjor estat. Durant tota la pujada hi ha força punts de vistes obertes!

Finalment, tot el que ens quedarà es gaudir del Pla de la Calma i les vistes cap a la Plana de Vic i els Pirineus mentre baixem.

Possibles variants:

• És possible pujar per la pista de la Castanya un cop arribem a la carretera Collformic. Només caldrà seguir baixant un petit tros per agafar-la.
  • És possible no fer el petit desviament al Puig Drau.
  • És possible fer-la circular si remeneu una mica el mapa. Entre Aigufreda i Tagamanent conteu que caldrà pujar i baixar (ull amb la baixada a partir de Can Fabregar que té trams ben empinats) un portet. Entre la Garriga i la zona de Breda/Hostalric, podeu combinar terreny entre turons amb la vora de l’autopista AP7 passat St Celoni.
  • Si teniu algun dubte… escriviu-nos per correu o per Instagram!