Travessa gravel del Pla de la Calma

80km | 1.750+

Ruta que travessa el Pla de la Calma des de Collformic (pujant per la versió gravel) fins a Tagamanent, amb inici i final a Cardedeu.

*No feu sempre cas a les dades de desnivell aportades per Komoot. Al traçar la ruta sobre els seus mapes pot inflar l’alçada.
**Podeu observar els tipus de superfície (pista, asfalt… clicant a “Desnivel” i canviant a “Tipos de via y de superficie”, o explorar millor la ruta entrant a la pàgina de Komoot.
***Recordeu que podeu descarregar el track directament de Va de Gravel (a l’inici d’aquesta pàgina)

S’inicia a Cardedeu (es pot arribar en tren per la R2N) i es va a buscar Palau i St Esteve per enfilar amunt. Inici compartit amb

Es puja principalment per l’anomenada pista de la Castanya. Es tracta d’una variant més llarga i irregular que les altres que la carretera i que la resta de vessant que pugen al Pla de la Calma. A nivell paisatgístic és molt atractiva.

S’inicia al mateix pont on comença l’altimetria de la pujada a Collformic per carretera. A la primera paella, però, ens deviem per la carretera del camping de les Piscines. Passat el càmping afrontarem un mur asfaltat fins arribar a la pista. Aquesta pista ens portarà fins a connectar de nou amb la carretera que puja a Collformic durant 1 kilòmetre i poc. És un tros de camí molt recomanable a la vora del riu Tordera.

Quan tornem a trepitjar asfalt farem un tram sostingut al 7% i ens desviarem al trencall de l’ermita de St Martí de Montseny. Comença la pista que ens portarà fins a Collformic per aquest petit nucli, la Castanya, que forma part del Brull. Serà una pujada irregular, alternant zones de baixada amb pujada suau i, pel mig, rampes dures. Té l’atractiu especial de combinar també trams oberts i aèris amb trams de bosc frondós.

De Collformic fins al Pla de la Calma serà un paisatge molt obert i veurem des dels pirineus fins a Montserrat. Tota una delícia pujar per aquí! Al punt alt, Pedres Blanques, és possible desviar-se per arribar a les antenes del Puig Drau, el cim més alt d’aquesta zona. Nosaltres, en aquest cas, continuem recte, per baixar direcció Tagamanent.

Altimetria Pla de la Calma Collformic

La baixada a Tagamanent se les porta tot i ser majoritàriament d’asfalt. Un dels ports asfaltats més durs de la zona. També s’ha de provar en pujada! De Tagamanent cap a la Garriga baixarem vorejant el Congost. El tram del Figaró a la Garriga és un caminet, a vegades corriolet, que sense ser difícil exigeix tècnica en punts molt concrets. No permet córrer, però tampoc presenta grans complicacions.

De la Garriga cap a Cardedeu aprofitarem per travessar la vall del Carbonell, essència 100% Vallès entre camps, boscos i turons.