Vallès feréstec gravel

54 km | 1.100+

Cap als cingles de Bertí i Sant Miquel del Fai, descobrint el Vallès més feréstec!

*No feu sempre cas a les dades de desnivell aportades per Komoot. Al traçar la ruta sobre els seus mapes pot inflar l’alçada.
**Podeu observar els tipus de superfície (pista, asfalt… clicant a “Desnivel” i canviant a “Tipos de via y de superficie”, o explorar millor la ruta entrant a la pàgina de Komoot.
***Recordeu que podeu descarregar el track directament de Va de Gravel (a l’inici d’aquesta pàgina)

Iniciem la ruta a l’skatepark de la Garriga i anem a buscar la pujada per un caminet recuperat fa poc. Atenció, heu d’agafar l’accés a la C-17 però abandonar-lo agafant un corriol a mà dreta, just abans de l’inici d’un guardarail. Al final del corriol iniciem la pujada, al costat de l’entrada del Mas Bellavista.

Altimetria de la pujada a Puiggraciós (ull, que la ruta continua pujant fins al Clascar, especialment pica la zona de l’espectacular pas del Grau Mercader!):

Altimetria Puiggraciós pista Ametlla

A Puiggrációs no s’acaba tota la pujada, però sí la part més important. A dalt, tot i que no té garantia sanitària, hi trobareu una font.

Passat el Coll de Can Tripeta començarem a pujar sota els cingles i amb una gran balconada sobre tot el Vallès. Anem direcció al castell abandonat del Clascar. Abans d’arribar al Clascar la pistaestà molt deteriorada, però anant en pujada es tracta d’anar fent. Al Clascar haurem de buscar un corriolet que ens portarà a l’església de St Pere de Bertí. Just a l’entrada i en almenys un altre punt és possible que hagueu de posar un peu a terra.

Un cop visitat St Pere Bertí anirem a buscar St Miquel Sesperxes tot pedalant per les alçades damunt de les cingleres, en una pista en molt bon estat i amb vistes a la vall del Congost i el Montseny. De St Miquel Sesperexes anirem cap al coll de Can Taló i, des d’aquí, enllaçarem amb la pista asfaltada que des de Can Sans va a St Miquel del Fai. Tots aquests kilòmetres els gaudirem sobre asfalt. Just abans d’entrar a St Feliu ens desviarem per baixar cap a Riells sense tocar la carretera, passant per les Aldees i anant a buscar la vora del riu.

Això ens portarà a tenir unes imatges úniques amb les cingleres vermelloses al davant. I amb molta tranquilitat després a la vora del Tenes, que ens tocarà creuar a peu en alguna ocasió!

Per acabar seguirem creuant camps, turons i urbanitzacions (essència del Vallès també!) i tornarem al punt d’inici passant pel Castell de Rosanes

Possibles variants:

• Pujar direcció Puiggraciós des de l’Ametlla entre urbanitzacions, fent més asfalt (sense estalviar-se bones rampes, però es fa més fàcil, menys tècnic), o anant fins a Figaró i pujar via Montmany (el final de la pujada és pedregós). Trobareu a l’apartat d’Altimetries totes dues variants.
  • Fer la ruta més curta però més dura/tècnica anant a St Miquel del Fai des de St Pere Bertí. Aquesta pista, que apareix al salt de Roca Gironella, té dos coses destacables: un rampot molt bèstia de pujada, i un tram de baixada pedregosa que cal fer amb cura i sense presses.