Altimetria Turó de l’Home

52 %

Mapa del track

Comentaris destacats

Super port al Vallès amb 1.500 metres de desnivell positiu! Gairebé 24km al 6,1%, amb una segona meitat de port amb trams de duresa sostinguda just per sobre dels dos dígits, però que es poden anar fent prou bé.

Iniciem l’ascensió al pont sobre el riu Tordera entre Sta Maria de Palautordera i St Celoni. Optem per la variant de la hípica que cresteja la Serra de Cal Papo. La pista es transforma en asfalt en la segona rampa però és una carretera sense res de trànsit i amb vistes més obertes que les altres alternatives que, si bé són per pista de terra, són boscoses i tancades. Així anem veient a la llunyania les antenes del Turó…!

Conncetem amb la carretera que puja al Turó des de Mosqueroles i la seguim un parell de kilòmetres, on trenquem a la dreta i agafem la pista que ens portarà a Riera de Ciuret. Iniciarem aquesta part amb un bon descans i encararem la pujada. Durant molta estona anirem veient el Turó de l’Home, allà on hem d’arribar, a les alçades.

Després d’uns pocs metres d’asfalt a Riera de Ciuret encararem un tram dur de pujada on arribarem a veure dígits que s’enfilen per sobre del 10%. L’estat de la pista permet anar fent còmodament i en algun punt ens mostrarà vistes obertes cap al mar. Després d’un petit descans tornarem a pujar, aquest cop per una pista una mica en més mal estat, però totalment ciclable. Passarem per l’estany d’en Viada i arribarem de nou a l’asfalt just abans del Mirador de les Guaitadores.

A partir d’aquí, és probalbe que ja coneixeu la història. Des de fa un parell d’anys de la cruïlla del Turó fins a la barrera l’asfalt està arreglat, així que només tocarà fer front a la fàtiga i a la pendent sostinguda de tota aquesta part. Un tram en què les vistes ja són totalment àeries… a gaudir!

Un cop a dalt, aprofiteu que aneu en gravel i apureu fins a l’últim metre, més enllà de les instal·lacions, per gaudir de les vistes una mica més.